Przejdź do treści głównej
Zaloguj się

Polityka prywatności serwisu internetowego i aplikacji Asystent Akademicki

Polityka prywatności określa zasady przetwarzania danych osobowych pozyskanych w związku z korzystaniem z serwisu internetowego asystent.akademicki.uj.edu.pl, zwanego dalej „Serwisem” oraz zasady wykorzystywania plików cookies i podobnych technologii. Serwis obejmuje witrynę internetową wraz z aplikacją mobilną na Android i iOS, które dalej łącznie są zwane „Asystentem Akademickim”.

Właścicielem Asystenta Akademickiego jest Uniwersytet Jagielloński z siedzibą przy ul. Gołębiej 24, 31-007 Kraków, NIP: 675-000-22-36 (dalej jako „UJ”).

UJ przywiązuje szczególną wagę do poszanowania prywatności użytkowników Asystenta Akademickiego i w związku z powyższym UJ wdraża poniższą Politykę Prywatności.

W związku z korzystaniem z Asystenta Akademickiego i w celu świadczenia usług na wysokim poziomie, a także w związku z zapewnieniem optymalnego i sprawnego funkcjonowania Asystenta Akademickiego, wykorzystywane są pliki cookies i podobne technologie.

Asystent Akademicki ma na celu wsparcie procesu nauki oraz pracę studentów i pracowników Uniwersytetu Jagiellońskiego. W ramach Asystenta Akademickiego można korzystać z mapy myśli, tworzenia notatek i list zadań. Mapy myśli, czyli wizualne notatki, umożliwiają notowanie i prezentowanie treści do nauki w sposób ułatwiający zapamiętywanie i późniejsze odpamiętywanie materiału. Edytor tekstów umożliwia tworzenie notatek w tradycyjny sposób w tym z korzystanie z funkcji „speech to text”. Listy zadań są opcją umożliwiającą zapisywanie wydarzeń i działań do wykonania. Lista zadań do zrobienia skorelowana jest z kalendarzem połączonym ze skrzynką uniwersytecką.

Część 1: Dane osobowe przetwarzane w ramach korzystania z Asystenta Akademickiego

  1. UJ przetwarzając dane przestrzega przepisów o ochronie danych osobowych, w tym przepisów rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”).
  2. UJ, w związku z korzystaniem z funkcjonalności Asystenta Akademickiego, przetwarza dane osobowe podane przez Użytkownika w związku logowaniem się do Asystenta Akademickiego: imię i nazwisko oraz adres e-mail Użytkownika w domenie @uj.edu.pl.
  3. Ponadto, z racji funkcjonalności Asystenta Akademickiego umożliwiających tworzenie i przechowywanie treści przez Użytkowników, przetwarzane są dane zawarte w zasobach przechowywanych przez Użytkownika w Asystencie Akademickim. O celach i sposobach przetwarzania tych danych decyduje Użytkownik.
  4. Dane osobowe Użytkownika, o których mowa w punkcie drugim powyżej (imię i nazwisko oraz adres e-mail Użytkownika w domenie @uj.edu.pl) przetwarzane są w celu wykonania usługi świadczonej drogą elektroniczną – umożliwienia Użytkownikowi korzystania z Asystenta Akademickiego, w tym logowania, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO.
  5. W przypadku korzystania przez Użytkownika z Asystenta Akademickiego w sposób z którego wynikają naruszenia, a także w celu wykazania należytego wykonania umowy, o której mowa w pkt. 4 powyżej, dane osobowe podane przez Użytkownika mogą być przetwarzane przez UJ w celu ustalania, dochodzenia i egzekucji roszczeń oraz w celu obrony przed roszczeniami (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – na zasadach określonych w niniejszej Polityce prywatności.
  6. W przypadku zgłoszenia przez Użytkownika zastrzeżeń co do działania Asystenta Akademickiego lub potrzeby naprawy funkcjonalności Asystenta Akademickiego, UJ będzie przetwarzać także dane osobowe Użytkownika wskazane w jego zgłoszeniu (w zależności od danych wskazanych przez Użytkownika –w szczególności adres e-mail, imię i nazwisko, identyfikator aplikacji). Dane te będą przetwarzane przez UJ w celu serwisowania Asystenta Akademickiego, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO.
  7. Dane Użytkownika w postaci identyfikatorów i informacji gromadzonych za pośrednictwem plików cookies oraz innych podobnych technologii są przetwarzane w celu świadczenia usług drogą elektroniczną w zakresie udostępniana Użytkownikom funkcjonalności Asystenta Akademickiego, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO.
UJ dokłada wszelkich starań, aby chronić Asystenta Akademickiego wraz z przetwarzanymi danymi, m. in. przed nieuprawnionym dostępem osób trzecich. W tym celu UJ stosuje fizyczne środki bezpieczeństwa, systemy bezpieczeństwa zabezpieczające dostęp do serwerów i serwisu oraz rozwiązania kryptograficzne. Dane osobowe udostępniane są wyłącznie tym pracownikom oraz podmiotom, którym są one niezbędne do realizacji zadań i są one przetwarzane wyłącznie w celach opisanych w niniejszej Polityce Prywatności i przez okres uzasadniający ich przetwarzanie.

Część 2: Wykorzystywanie plików cookies

Informacje w Asystencie Akademickim, poza logowaniem, mogą być gromadzone również w sposób automatyczny wynikły z korzystania z Asystenta Akademickiego, tj.:
  • informacje zapisywane są automatycznie w logach serwerów oraz Asystenta Akademickiego, np. adres IP, żądanie strony wysyłane przez użytkownika, data i godzina żądania, typ przeglądarki, język przeglądarki, dane urządzenia, typ systemu operacyjnego,
  • pliki „cookies” – niewielkie pliki tekstowe wysyłane przez Asystenta Akademickiego na urządzenie Użytkownika odwiedzającego Asystenta Akademickiego (np. komputer, smartfon).
Informacje, o których mowa w pkt. 1 lit. a powyżej zbierane są w sposób automatyczny i służą do realizacji następujących celów:
  • administrowania serwerami Asystenta Akademickiego,
  • zapewnienia bezpieczeństwa oraz ochrony danych Asystenta Akademickiego,
  • zapewnienia świadczenia użytkownikowi usług drogą elektroniczną,
  • dostosowania Asystenta Akademickiego do potrzeb użytkowników.
Asystent Akademicki korzysta także z następujących informacji:
  • font-enlarge  – przechowuje informację o wielkość czcionki (WCAG),
  • hi-contrast – przechowuje informację o włączonym/wyłączonym trybu kontrastu.

Pliki „cookies”, o których mowa w pkt. 1 lit. b powyżej, służą do realizacji następujących celów:
  • zapewnienia prawidłowego działania Asystenta Akademickiego w przeglądarce użytkownika,
  • ułatwienia użytkownikowi korzystania z Asystenta Akademickiego i dopasowania go do potrzeb użytkownika,
  • zapamiętywania indywidualnych ustawień i preferencji użytkownika.
Przeglądarki internetowe zwykle domyślnie dopuszczają przechowywanie plików „cookies” na urządzeniu użytkownika.

Użytkownik posiada możliwość skonfigurowania swojej przeglądarki internetowej tak, aby całkowicie lub częściowo wyłączyć przechowywanie plików „cookies” na urządzeniu. Wyłączenie przechowywania plików „cookies” może spowodować, że niektóre funkcje Asystenta Akademickiego mogą nie działać poprawnie.
Użytkownik może zdecydować o zapisywaniu bądź nie plików „cookies” w ustawieniach przeglądarki:
  • Firefox
  • Google Chrome
  • Microsoft Edge 
  • Opera
  • Internet Explorer 
W każdej przeglądarce z jakiej korzysta Użytkownik ustawienia plików „cookies” należy ustawić osobno.

Asystent Akademicki wykorzystuje następujące typy (kategorie) plików cookies:

Niezbędne pliki cookies:
Ten rodzaj cookies jest niezbędny do funkcjonowania Asystenta Akademickiego:
XSRF-TOKEN oraz asystent_akademicki_session, czas trwania sesji: 500 minut.

Cookies sesyjne:
Są to tymczasowe informacje przechowywane w pamięci przeglądarki do momentu zakończenia sesji, czyli jej zamknięcia:
XSRF-TOKEN oraz asystent_akademicki_session, czas trwania sesji: 500 minut

Część 3: Prawa Użytkownika

  1. Administratorem danych osobowych Użytkownika jest Uniwersytet Jagielloński z siedzibą przy ul. Gołębiej 24, 31-007 Kraków.
  2. W sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych wyznaczonym przez Administratora:
Inspektor Ochrony Danych,
Uniwersytet Jagielloński,
ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków,
e-mail: iod@uj.edu.pl 
iod.uj.edu.pl

3. Dane osobowe Użytkowników będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji danego celu określonego w części 1 Polityki prywatności, z zastrzeżeniem sytuacji kiedy dalsze przechowywanie tych danych jest obowiązkiem prawnym UJ lub służy obronie przed roszczeniami czy dochodzeniu roszczeń. 

UJ może przechowywać dane przez okres korzystania z Asystenta Akademickiego, a następnie przez okres  odpowiadający czasowi przedawnienia roszczeń mogących wyniknąć z korzystania z Asystenta Akademickiego – tj. w odniesieniu do roszczeń konsumentów – 6 lat (wedle powszechnie obowiązujących przepisów).

4.Podanie przez Użytkownika danych osobowych jest dobrowolne, lecz jest niezbędne do korzystania z Asystenta Akademickiego.
5.Użytkownik posiada prawo do:
a.uzyskania informacji o przetwarzaniu danych osobowych i uprawnieniach przysługujących zgodnie z RODO,
b.dostępu do treści swoich danych
c.sprostowania treści swoich danych,
d.usunięcia danych osobowych ze zbiorów administratora (chyba że dalsze przetwarzanie jest konieczne dla wykonania obowiązku prawnego albo w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń),
e.ograniczenia przetwarzania,
f.przenoszenia danych,
g.wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania
– w przypadkach i na warunkach określonych w RODO.
6.Dane osobowe Użytkownika nie będą przedmiotem automatycznego podejmowania decyzji ani profilowania.
7.Odbiorcami danych osobowych Użytkownika są podmioty przetwarzające dane w imieniu Administratora i na podstawie odpowiedniej umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, w tym w szczególności podmioty świadczące usługi na rzecz UJ, dostarczające rozwiązania informatyczne niezbędne do korzystania z funkcjonalności Asystenta Akademickiego.
8.W przypadku skierowania do UJ żądania przez uprawnione na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów organy państwowe, służby i organy, UJ udostępnia dane osobowe Użytkownika tym podmiotom.
9.Użytkownikowi przysługuje prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna, że przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy RODO.

Część 4: Postanowienia końcowe

Niniejsza Polityka Prywatności jest na bieżąco aktualizowana w celu zapewnienia Użytkownikom Asystenta Akademickiego adekwatnych informacji o jego działaniu.
W przypadku zmiany niniejszej Polityki Prywatności, odpowiednia informacja zostanie zamieszczona na niniejszej podstronie.
Data opublikowania dokumentu: 29.08.2023 roku